Εικαστικό με γυναίκα με κινητό και γρανάζια με μεγεθυντικό φακό, concept για το SEO για eshop.

SEO για eshop: Οδηγός για επιχειρηματίες [2023]

Το ηλεκτρονικό επιχειρείν έχει αρκετές προκλήσεις και μία απ’ αυτές, είναι σίγουρα το να φέρετε επισκέπτες στο eshop σας.

Για αυτό το λόγο άλλωστε, πολλοί επιχειρηματίες, στρέφονται στο SEO (search engine optimization).

Αν λοιπόν αναρωτιέστε πώς μπορείτε να κάνετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να εμφανίζεται υψηλότερα στην Google, είστε στο σωστό μέρος.

Σε αυτό τον πλήρη οδηγό, θα δείτε πώς εφαρμόζεται το SEO για eshop, ώστε το website σας, να είναι πιο φιλικό για τις μηχανές αναζήτησης, για περισσότερες επισκέψεις.

Πάμε να ξεκινήσουμε αμέσως!

SEO για eshop – Γιατί είναι σημαντικό

Η SEO προώθηση του ηλεκτρονικού καταστήματός σας είναι σημαντική, καθώς όσο αυξάνονται οι επισκέπτες στο eshop σας, αυξάνονται και οι πιθανοί πελάτες.

Μετά λοιπόν τη δημιουργία του eshop σας, χρειάζονται κάποιες ακόμη κινήσεις, που θα αυξήσουν την επισκεψιμότητά του.

Σκεφτείτε να έχετε ένα κατάστημα σε ένα μέρος που ο κόσμος δεν μπορεί να το βρει εύκολα.

Δε θα μάζευε και πολλούς επισκέπτες, έτσι δεν είναι;

Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Βελτιστοποιώντας λοιπόν το eshop σας για τις μηχανές αναζήτησης, βλέπουν περισσότεροι χρήστες τις σελίδες σας, καθώς έχουν καλύτερη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Άρα θα μπορούν να σας επισκεφτούν και περισσότεροι εν δυνάμει πελάτες.

Αν δεν είστε εντελώς σίγουροι τι σημαίνει βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης, μπορείτε να δείτε το άρθρο μας για το τι είναι το SEO.

Έρευνες επίσης που έχουν γίνει, έχουν δείξει ότι ένα σημαντικό μέρος των επισκεπτών στα eshop, έρχονται απ’ τα οργανικά αποτελέσματα της Google.

Όπως αυτή η έρευνα στο Business Insider, που έδειξε ότι το 23,6% των πωλήσεων στα ηλεκτρονικά καταστήματα, συνδέεται με τα οργανικά αποτελέσματα.

Καταλαβαίνετε λοιπόν, ότι αν δεν αξιοποιείτε τη δύναμη του SEO, χάνετε πιθανούς πελάτες.

Πάμε λοιπόν να δούμε αμέσως, τι μπορείτε να κάνετε, για να βελτιστοποιήσετε το eshop σας.

Βρείτε τα κατάλληλα keywords

Τα keywords, είναι λέξεις ή φράσεις που γράφουν οι χρήστες στις μηχανές αναζήτησης.

Πρέπει λοιπόν να βρείτε τις κατάλληλες, ώστε οι σελίδες σας να εμφανίζονται στα αποτελέσματα της Google.

Για αρχή, θα πρέπει να βρείτε λέξεις κλειδιά για κάθε κατηγορία και υποκατηγορία στο eshop σας.

Το SEO για eshop, ξεκινάει με μια πολύ δυνατή στρατηγική keywords, για αυτό μην τις επιλέξετε βιαστικά.

Πώς μπορείτε όμως να βρείτε ποιες λέξεις κλειδιά να χρησιμοποιήσετε;

Εδώ έχετε διάφορες επιλογές:

Κατασκοπεύστε τους ανταγωνιστές σας

Δείτε τι λέξεις κλειδιά χρησιμοποιούν ανταγωνιστές και παρόμοια eshops που βγαίνουν στην πρώτη σελίδα.

Τι keywords χρησιμοποιούν στις κατηγορίες και τις υποκατηγορίες τους; Ταιριάζουν με τα δικά σας προϊόντα;

Χρησιμοποιήστε ένα SEO εργαλείο

Τα ισχυρότερα SEO εργαλεία είναι με πληρωμή.

Για παράδειγμα, εμείς σας εταιρεία αγαπάμε και χρησιμοποιούμε το SEMrush, ένα από τα κορυφαία εργαλεία και δε μας έχει απογοητεύσει με την αναζήτηση keywords για την Ελλάδα.

Έχετε όμως και άλλες, δωρεάν επιλογές για να βρείτε λέξεις κλειδιά.

Μπορείτε για παράδειγμα να συμβουλευτείτε το Keyword Planner της Google.

Ή ακόμη και κάποιο άλλο δωρεάν εργαλείο αναζήτησης keywords, όπως το Keywordtool.

Γράψτε απλά τη λέξη κλειδί που σας ενδιαφέρει, π.χ. “αθλητικά παπούτσια ανδρικά” και δείτε πληροφορίες για αυτή. Όπως όγκος αναζητήσεων, δυσκολία κλπ.

Βρείτε λέξεις κλειδιά, απευθείας από τα αποτελέσματα της Google

Μπορείτε να βρείτε πιθανές λέξεις κλειδιά και χωρίς κάποιο εργαλείο.

Μια επιλογή είναι να ξεκινήσετε να γράφετε μια λέξη και να δείτε την αυτόματη συμπλήρωση.

Στιγμιότυπο από την αυτόματη συμπλήρωση στην αναζήτηση Google για το keyword αθλητικά παπούτσια μέθοδος SEO για eshop.
Ή, να δείτε τις προτεινόμενες λέξεις που εμφανίζονται στις “Συναφείς Αναζητήσεις”.
Συναφείς αναζητήσεις Google για αθλητικά παπούτσια, συχνή μέθοδος επιλογής keyword για SEO για eshop.
Οι λέξεις που εμφανίζονται εκεί, είναι keywords που οι χρήστες αναζητούν.

Τι να προσέξετε όταν αναζητάτε keywords για το eshop σας

Η παραπάνω διαδικασία αναζήτησης keywords, παίρνει χρόνο και σε καμία περίπτωση δε θα θέλατε να πάει στράφι όλο αυτό.

Εδώ πρέπει να προσέξετε δύο βασικά πράγματα.

  1. Μην επιλέγετε πολύ ανταγωνιστικά keywords: Κάθε keyword, έχει και τον δικό του βαθμό δυσκολίας. Πόσο δύσκολα δηλαδή, μπορείτε να βγείτε στην πρώτη σελίδα αν το στοχεύσετε.

    Τα εργαλεία SEO που αναφέραμε παραπάνω, μπορούν να σας δώσουν πληροφορίες για τη δυσκολία των keywords.

    Μπορείτε όμως να το δείτε αυτό και από τις επιχειρήσεις που εμφανίζονται στην πρώτη σελίδα.

    Αν το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων που εμφανίζονται είναι μεγάλες εταιρείες, τότε υπάρχει πιθανότητα να μιλάμε για ένα δύσκολο keyword.

    Και κάτι ακόμη!

    Συνήθως, τα keywords που είναι μικρότερες λέξεις (αθλητικά παπούτσια π.χ.), είναι πιο δύσκολα από άλλα που είναι πιο συγκεκριμένα (αθλητικά παπούτσια ανδρικά).
  2. Βεβαιωθείτε ότι τα keywords σας εμφανίζουν άλλα eshops: Θέλετε όταν γράφετε τα keyword που θα επιλέξετε, να εμφανίζονται σελίδες από άλλα eshop ή κατηγορίες προϊόντων.

    Αν εμφανίζονται άρθρα για παράδειγμα, τότε θα ήταν καλό να αλλάζατε keyword, καθώς η Google θεωρεί ότι το συγκεκριμένο, δεν αφορά αγορές.

Βελτιστοποιήστε τις σελίδες σας

Αφού βρείτε ποια keywords θα χρησιμοποιήσετε, ήρθε η ώρα να βελτιστοποιήσετε τις σελίδες σας για αυτά τα keywords.

Στο ψηφιακό μάρκετινγκ, όταν μιλάμε για βελτιστοποίηση, εννοούμε όλες τις ενέργειες που κάνουμε σε μια σελίδα για καλύτερη κατάταξη στην Google.

Υπάρχουν διάφορες on-page SEO τεχνικές, για να το κάνετε αυτό.

Πάμε όμως να δούμε ποιες είναι οι βέλτιστες πρακτικές για τις σελίδες των eshop.

1. Γράψτε Title Tags και Meta Descriptions

Κάθε κατηγορία και υποκατηγορία, πρέπει να έχει ένα μοναδικό title tag και description.

Τοποθετήστε το keyword για το οποίο θέλετε να εμφανίζεται η σελίδα στο title tag, κατά προτίμηση στην αρχή.

Προσθέστε έπειτα δίπλα και άλλες λέξεις που θα παρακινήσουν τον χρήστη να κάνει κλικ.

Κάποιες συνηθισμένες είναι:

  • Γρήγορη παράδοση
  • Προσιτές τιμές
  • Αγορά
  • Φθηνά
  • Εκπτώσεις

Φυσικά, θα πρέπει οι συνοδευτικές λέξεις να ισχύουν για την επιχείρησή σας. Σκεφτείτε γενικά, τι θα μπορέσει να πείσει τον χρήστη να κάνει κλικ.

Μπορείτε επίσης να βάλετε δίπλα και την πόλη σας.

Και μην ξεχνάτε, στο τέλος, την κάθετη ή την οριζόντια παύλα και το brand name σας.

Ένα παράδειγμα title tag:

Εικαστικό με title tag σε αποτέλεσμα αναζήτησης παράδειγμα για SEO για eshop.

Αθλητικά παπούτσια ανδρικά – Γρήγορη Παράδοση | όνομα του site ή του brand σας

Προσοχή όμως! Η Google εμφανίζει μονάχα 60 περίπου χαρακτήρες στους τίτλους.

Οπότε, προσέξτε μη βγείτε εκτός ορίου.

Ας δούμε τώρα και τι μπορείτε να γράφετε στα meta descriptions:

Για αρχή, έχετε και εδώ στάνταρ χαρακτήρες.

Συγκεκριμένα, εμφανίζονται οι πρώτοι 158 χαρακτήρες σε desktop υπολογιστή και περίπου 120 στα κινητά.

Στο meta description, θα πρέπει να πείτε στον χρήστη τι θα συναντήσει στη σελίδα.

Κάποιες καλές πρακτικές, είναι να ξεκινήσετε με κάποιο ρήμα (βρείτε, δείτε κλπ), να προσθέσετε το keyword σας και να αναφέρετε άλλα σημαντικά στοιχεία.

Όπως πιθανές εκπτώσεις, ταχύτητα αποστολής, ειδικά χαρακτηριστικά της κατηγορίας κλπ.

Για παράδειγμα, πάλι με τα αθλητικά παπούτσια:

Βρείτε αθλητικά παπούτσια ανδρικά σε προσιτές τιμές και μεγάλη ποικιλία σε μάρκες και μεγέθη για να επιλέξετε – Εκπτώσεις έως και -30%

Εικαστικό με meta description σε αποτέλεσμα αναζήτησης σε οθόνη υπολογιστή για SEO για eshop.

Το title και το description, είναι πολύ σημαντικά στο SEO για eshop, καθώς, πέρα από τη βελτιστοποίηση της σελίδας, μπορούν να αυξάνουν και τα κλικς (δείκτης CTR).

Κάτι που έχουμε δει ότι επηρεάζει θετικά την κατάταξη μιας σελίδας στην Google.

2. H1 και περιγραφές

Κάθε σελίδα, πρέπει να έχει επίσης και μια κεφαλίδα (heading) Η1.

Το heading αυτό θα πρέπει να περιέχει το όνομα της κατηγορίας ή της υποκατηγορίας σας. Το οποίο θα είναι και το keyword για το οποίο θέλετε να εμφανίζεται η συγκεκριμένη σελίδα.

Για παράδειγμα: “Παντελόνια εργασίας”.

Προσοχή! Το H1 θα ήταν καλό να μην είναι ίδιο με το title tag.

Αφού τοποθετήσετε τη λέξη κλειδί και στο H1 heading, μπορείτε να γράψετε και μια περιγραφή για την κατηγορία σας.

Δε χρειάζεται να γράψετε πολλά, 100 – 300 λέξεις αρκούν, αν και δεν υπάρχει στάνταρ αριθμός για το πόσες λέξεις θα πρέπει να έχετε.

Κατασκοπεύστε λοιπόν και τις σελίδες των ανταγωνιστών σας, για να δείτε πόσο κείμενο χρησιμοποιούν.

Τι μπορείτε να γράψετε;

Εξηγήστε στον χρήστη τι θα δει στη σελίδα και τι κάνει τα προϊόντα σας ξεχωριστά.

Έχετε ειδικές προσφορές; Είναι τα προϊόντα σας από συγκεκριμένα υλικά; Είναι επώνυμα; Έχουν ειδικά χαρακτηριστικά; Είναι φθηνά σε σχέση με άλλα;

Και φυσικά, προσθέστε τη λέξη κλειδί σας και στο κείμενο, κατά προτίμηση στην αρχή της πρώτης παραγράφου.

Ένα καλογραμμένο κείμενο, βοηθάει και στα conversions. Τις αγορές δηλαδή που πραγματοποιούν οι επισκέπτες του eshop σας. Άρα, μπορεί να επηρεάσει θετικά και τις πωλήσεις του eshop σας.

Αν έχετε πολλές κατηγορίες και υποκατηγορίες, γράψτε περιγραφές, για όσες σας ενδιαφέρουν πιο πολύ και θέλετε να προωθήσετε περισσότερο.

3. Προσθέστε εσωτερικούς συνδέσμους

Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι (internal links), είναι σύνδεσμοι από μια σελίδα του site σας προς μία άλλη.

Είναι πολύ σημαντικοί για το SEO, καθώς μεταφέρουν “αξία” από τη μία σελίδα στην άλλη. Ή όπως το λέμε στο marketing, page authority.

Σκεφτείτε τους σαν “σήματα” προς την Google με το ποιες σελίδες είναι σημαντικές. Κάτι που βοηθάει και στην κατάταξή τους.

Δεν είναι όμως χρήσιμοι μόνο για τις μηχανές αναζήτησης. Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι, βελτιώνουν την εμπειρία του χρήστη, καθώς τον μεταφέρουν και σε άλλες σελίδες.

Πώς μπορείτε να τους προσθέσετε;

Μπορείτε να βάλετε internal links από μια κατηγορία προς τις υποκατηγορίες της.

Ή από μια κατηγορία / υποκατηγορία σε άλλες σχετικές.

4. Βελτιστοποιήστε τα URL

Τα URL, είναι ένα “ευαίσθητο” θέμα στο SEO.

Και αυτό επειδή η Google ουσιαστικά κατατάσσει τα URL στα αποτελέσματα, όχι ολόκληρα τα sites.

Κάτι το οποίο σημαίνει:

Ότι αν αλλάξει ένα URL, η Google θα ξεκινήσει τη διαδικασία κατάταξης απ’ την αρχή.

Έτσι, αν μια σελίδα σας βρίσκεται για παράδειγμα στη θέση 4 για ένα keyword και αλλάξει το URL, θα χάσει τη θέση της, καθώς η Google να την κατατάξει ξανά.

Αν λοιπόν μια σελίδα σας εμφανίζεται σε καλή θέση για τη λέξη κλειδί που θέλετε, ίσως θα ήταν καλύτερο να μην πειράξετε το URL της.

Πάμε όμως να δούμε ποιες είναι οι βέλτιστες πρακτικές για τα URL.

Για αρχή, προσπαθήστε να είναι όσο πιο μικρά γίνεται και να περιέχουν τη λέξη κλειδί της σελίδας.

Για παράδειγμα, έστω ότι έχετε μια κατηγορία προϊόντων με όνομα “Ανδρικά παπούτσια”:

https://παράδειγμα.gr/andrika-papoutsia

Δε μας πειράζει που το keyword είναι με λατινικούς χαρακτήρες.

Επίσης, είναι καλό να χωρίζετε τις λέξεις μεταξύ τους με “-”.

Όπως ακριβώς και στο παράδειγμα.

Αν η κατασκευή του eshop σας δεν έχει τελειώσει ακόμη, φροντίστε τα URL να είναι όσο πιο μικρά γίνεται εξ’ αρχής και να περιέχουν το βασικό keyword της κάθε σελίδας.

Σιγουρευτείτε για το τεχνικό SEO

Εικαστικό με δύο ανθρώπους, άνδρα και γυναίκα με laptop και κινητή συσκευή σε λευκό φόντο.

Η διαδικασία της βελτιστοποίησης SEO για ecommerce δεν τελειώνει στις σελίδες των κατηγοριών και υποκατηγοριών σας.

Το τεχνικό SEO, φροντίζει ώστε το website σας, να μην παρουσιάζει τεχνικά ζητήματα στα “μάτια” της Google.

Τα βασικότερα που πρέπει να έχει:

  • Πιστοποιητικό SSL:  Το πιστοποιητικό SSL, δείχνει ότι το site σας είναι ασφαλές, κάτι το οποίο είναι σημαντικό και για το SEO.
  • Sitemap: Το sitemap, όπως προδίδει και το όνομά του, είναι ένας “χάρτης” του περιεχομένου του site σας.

    Το sitemap, διευκολύνει την Google στο να εξερευνήσει τις σελίδες σας και να τις κατατάξει στα αποτελέσματα.

    Οι περισσότερες πλατφόρμες ή CMS, δημιουργούν αυτόματα το sitemap του site σας.

    Ωστόσο, αν θέλετε να δείτε αν το eshop σας έχει, μπορείτε να το κάνετε online.
  • Ταχύτητα ιστοσελίδας: Η Google κάνει… διακρίσεις όσον αφορά την ταχύτητα. Προτιμά δηλαδή τις γρήγορες ιστοσελίδες.

    Μπορείτε να ελέγξετε την ταχύτητα του website σας στο PageSpeed Insights της Google.

    Και αν χρειάζεται να την αυξήσετε, μπορείτε να δείτε το σχετικό μας άρθρο για τις αργές ιστοσελίδες.
  • Mobile friendly: Εξαιρετικά σημαντικό για το SEO του eshop σας. Η Google δίνει πολύ μεγάλη σημασία για το πόσο φιλική είναι μια ιστοσελίδα για τα κινητά.

    Μπορείτε να ελέγξετε το mobile friendliness του eshop σας με το Mobile-Friendly Test της Google.

Δημιουργήστε μια στρατηγική περιεχομένου

Πλέον, όλο και περισσότερες επιχειρήσεις έχουν το δικό τους business blog, όπου αναρτούν περιεχόμενο χρήσιμο για το κοινό τους.

Ένα blog είναι σημαντικό επειδή:

  • Φέρνει επισκέπτες στο site σας.
  • Αυξάνει την εμπιστοσύνη προς την επιχείρησή σας.
  • Δείχνει την εξειδίκευσή σας.

Η αρθρογραφία λοιπόν, είναι σημαντική ακόμη και στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Αναρωτιέστε για τι θέματα μπορείτε να γράφετε;

Απαντήστε σε σχετικά ερωτήματα <<πώς, γιατί, κλπ>>, δημιουργήστε οδηγούς (όπως αυτόν εδώ) και γενικά δώστε πληροφορία στο κοινό σας.

Για παράδειγμα:

Αν πουλάτε ελαστικά αυτοκινήτων, μπορείτε να κάνετε ένα άρθρο για το πώς αλλάζουμε λάστιχο ή πώς να επιλέγουμε σωστά ελαστικά.

Off-page SEO

Το SEO για eshop αλλά και γενικά, δεν περιορίζεται μόνο σε ενέργειες πάνω στη δική σας σελίδα.

Ένας καλός τρόπος για να βελτιώσετε την κατάταξή σας στα αποτελέσματα της Google, είναι να δημιουργήσετε backlinks.

Συνδέσμους δηλαδή που είναι σε άλλα site και στέλνουν στο δικό σας.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να το κάνετε αυτό.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το off-page SEO, μπορείτε να διαβάσετε τον πρακτικό οδηγό μας για το SEO.

SEO για ηλεκτρονικό κατάστημα – Τελικά tips

Φτάνοντας στο τέλος του οδηγού μας, θα θέλαμε να σας δώσουμε κάποια τελευταία, αλλά χρήσιμα tips για το SEO του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

  • Κάθε σελίδα πρέπει να έχει διαφορετικό title tag, meta description και H1.
  • Δεν πρέπει να βελτιστοποιήσετε πάνω από μια σελίδα για το ίδιο keyword.
  • Αποφύγετε το διπλότυπο περιεχόμενο. Πρέπει τα κείμενα σε κάθε σελίδα, να είναι διαφορετικά. Τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος τους.
  • Δεν είναι καλό να έχετε backlinks από “μη-έμπιστες” ιστοσελίδες ή μόνο από ιστοσελίδες άσχετες με το αντικείμενό σας.
  • Μη χρησιμοποιείτε συνέχεια το ακριβές keyword ως κείμενο στους συνδέσμους (εσωτερικούς και backlinks).

    Για παράδειγμα, αν το keyword σας είναι <<ανδρικά παπούτσια>>, μπορείτε να χρησιμοποιείτε: παπούτσια για άνδρες, παπούτσια για τον άνδρα, άνετα παπούτσια για άνδρες κλπ.

Ελπίζουμε ο οδηγός μας, να σας φάνηκε χρήσιμος και να σας βοήθησε να καταλάβετε καλύτερα πώς εφαρμόζεται το SEO για eshop.

Το SEO, είναι ένα εξαιρετικά πολύτιμο εργαλείο στην προώθηση ιστοσελίδων, αλλά χρειάζεται χρόνο.

Τα αποτελέσματα δε θα εμφανιστούν από τη μια μέρα στην άλλη, στο τέλος όμως, οι προσπάθειες αποδίδουν καρπούς και με το παραπάνω.

Θέλετε να ξεκινήσει να βγαίνει το eshop σας ψηλότερα στα αποτελέσματα της Google;

Στην digital challenge_ μπορούμε να βοηθήσουμε, προσφέροντας υπηρεσίες προώθησης ιστοσελίδων SEO, για να αυξήσουμε έντονα την επισκεψιμότητα του site σας.

Κοινοποιήστε το:

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top